2005 – heden Qianjiang periode

De Chinese overname bracht weer financiele armslag, de Chinezen hebben beloofd om Benelli in Pesaro voort te laten bestaan. Wel wil QJ gebruik maken van de technische kennis wat bij Benelli in huis is om in hun eigen producten toe te passen. Ook worden er nu diverse onderdelen voor Benelli in China geproduceerd, zoals kunststof delen, frame en blokdelen. QJ heeft in China een uitertst moderne fabriek staan vol met westerse machines, ook is er constant een techneut van Benelli uit Italië voor kwaliteits controle in China. De productie van scooters ging meteen over naar China, QJ is op dit gebied een van de grote spelers in China met ruim 2 miljoen eenheden per jaar. 
Uit de overgenomen boedel werd in November 2005 op de Eicma in Milaan de Benelli 1130 TreK een All Road en de Tornado 1130 Tre gepresenteerd, met dit motorblok ging de Tornado dik door de 160 PK grens. Een voordeel van de Chinse overname was meteen duidelijk de 1130 Tornado was in Nederland zo'n 6000 Euro goedkoper dan de Tornado 900 RS en ook de prijsstelling van de TnT's werd gunstiger.

Tornado 1130 2006

Tornado 1130 2006

TreK 1130 2006

TreK 1130 2006

1130 Cafe Racer 1130 2006

1130 Cafe Racer 1130 2006

In 2006 op de Intermot in Duitsland werden twee varianten getoond op de 1130 TnT n.l. de 1130 Titanium & de 1130 Cafe Racer, de respons hierop was er goed en er was meteen vraag naar de in het oog springende Cafe Racer, hert zou echter nog ruim een jaar duren voordat de motor geleverd kon worden. In 2007 wederom op de InterMot in Duitsland werden er weer nieuwe modellen getoond voor het jaar 2008, allereerst een 449cc cross model de BX, een verkleinde versie met 900cc van de TnT en de Tre-K en een geheel nieuwe 2 cilinder de Benelli 756 Duo, een vrij compact naked model met o.a. het oog op de vrouwelijke rijder. Van de BX 449 Cross zijn er een tiental geproduceerd maar van de 756 Duo is tot op heden alleen een testexemplaar gemaakt. In aankomende jaren zijn er verschillende uitvoeringen gemaakt op het driecilinder motorblok,
2007 kwam de 1130 TnT Sport Evo, TnT 1130 cafe Racer, 1130 TreK Ammazonas.
2008 TnT 899 S en TreK 899.
2009 Bleef het gamma gelijk
2010 TnT R160 en de 899 Cafe Racer
2011 TnT 899 en 1130 Century Racer

Vanaf 2011 timmert Qj volop aan de weg in het verre oosten, er worden Benelli stores geopend in Vietnam, Maleisie, Indonesie en er zullen nog meer landen volgen, hier wil QJ zijn Chinese producten afzetten maar ook afzet gebied creeëren voor de Italiaanse motoren.
In 2012 komt er weer een nieuwe ontwikkeling, naast het gamma driecilinders komt er nu een 600cc viercilinder de BN 600, deze 82 PK sterke motorfiets komt voor een scherpe prijs en moet een nieuw kopers publiek aantrekken. Ook komen er nu 2 QJ motoren naar Europa de UNO 150 & 250, dit wordt ook wel Badge engeneering genoemd.

TnT R 160  2010

TnT R 160 2010

1130 Century Racer 2011

1130 Century Racer 2011

BN 600  2012

BN 600 2012

In 2014 komt Benelli QJ met een lichte 38 PK sterke 300cc twin de Benelli BN 302, de doelstelling is om de Oosterse markt te bedienen in een van de  populairste klasse daar. Ook in de zuid Europese landen wordt de BN 302 goed verkocht. Door het succes van de BN 302 komt er in 2015 ook een 250cc ééncilinder op de markt de BN 251. Beide modellen slaan goed aan en worden goed verkocht vooral in het Verre Oosten en zuid Amerika.
In 2015 wordt in Italië het ontwikkelingsafdeling “Benelli Centro Stile” opgezet met aan het roer designer Stefano Casanova. Hij tekende voor het design van de Benelli 500cc Leoncino die in 2015 voor het eerst werd getoond op de EICMA in Milaan. Dit retro model werd iets te vroeg getoond het zou tot eind 2017 duren voor de eerste machine werd geleverd. Intussen had Benelli een echte All Road motorfiets ontwikkeld de 502 TRK, deze was vanaf juni 2017 leverbaar en sloeg meteen goed aan en stond b.v. in Italië meteen in de top 10 van de verkooplijsten per model.
In 2017 werd de productie van de Benelli 3 cilinders stilgelegd, dit waren allemaal Euro 3 motorblokken en vanaf 2017 mogen er alleen nog Euro 4 motoren worden verkocht in Europa.
Maar er komt nog meer moois aan, op de EICMA 2017 pakte Benelli uit met zeer veel nieuwe modellen voor de komende jaren, diverse varianten op de Leoncino waaronder een 250cc, TRK 250, de nieuwe 402 S en 752 S en een classic ogende moderne 400cc ééncilinder de Imperiale 400.

Bn 302 2014

Bn302 2014

502 Leoncino  2015

502 Leoncino 2015

400 Imperiale 2017

400 Imperiale 2017

402 S  2017

402 S 2017

752 S  2017

752 S 2017