Benelli Tornado 1130 Tre

Vanaf 2007 tot 2010 was de Tornado 1130 leverbaar. Het was de 4e doorontwikkeling van het Tornado concept en de eerste onder de Chinese leiding. Het frame is identiek aan het superframe van de 900 RS wat garant staat voor een perfect stuurgedrag, ook de voorvork en de radiale remklauwen werden overgenomen van de 900 RS.. 
De cilinderinhoud is vergroot doormiddel van het verlengen van de slag, wat wel tot gevolg heeft dat het max toerental nu lager ligt maar dat het giga koppel nu veel eerder beschikbaar is vanaf 4000 toeren zit de 1130 Tornado constant boven de 100 Nm met een max van 124 Nm, het vermogen was door deze configuratie gegroeid naar 163 PK.  Dit maakt deze Tornado een veel gemakkelijker te rijden motorfiets in het normale verkeer. Ook kreeg de 1130 Tornado een nieuwe kleurstelling, natuurlijk was er een Groen/grijze uitvoering, en een zwart/grijze, deze had een rood frame en rode accenten in de luchthappers wat hem een stuk agressiever maakt, dit zijn de 2 kleuren die uitgelevert zijn. Doordat er nu vele kunststof delen en spuitwerk uit China kwamen werd de prijs van de 1130 tenopzichte van de 900 RS zo'n 25% goedkoper.

Tornado 1130 TRE