TnT 1130 Titanium

InterMot 2004

Eind 2004 op de Intermot in Keulen verraste Benelli met twee op de TnT 1130 gebaseerde varianten, namelijk de TnT Cafe Racer en de TnT Titanium. Beide waren direct grote blikvangers op deze beurs en er was meteen veel vraag naar deze twee motorfietsen en schot in de roos dus. De Titanium was vrij snel leverbaar, echter alleen op bestelling en was exact als het showmodel, voor de Cafe Racer ws dit een ander verhaal deze werd pas leverbaar in 2006 en had vele mooie onderdelen verloren, zoals de verstelbare voetsteunen, Carbon uitlaat en de radiale remklauwen, dit kwam ook duidelijk in de verkoopprijs tot uiting de Cafe Racer was 4000 Euro goedkoper dan de Titanium.

TnT Titanium showmodel in 2004 hier nog zonder de Elektrische fannen op de radiators

TnT Cafe Racer in zijn eerste vorm, nooit zo geleverd, om prijs technische redenen werden vele delen vervangen voor goedkopere

TnT Cafe Racer in zijn eerste vorm, nooit zo geleverd, om prijs technische redenen werden vele delen vervangen voor goedkopere

TnT 1130 Titanium

TnT 1130 Titanium

De Benelli TNT Titanium is de meest luxe en exclusieve versie van de TNT reeks, deze wordt in een beperkte serie gebouwd, eigenlijk op bestelling dus. Deze is uitgevoerd in een two tone kleurstelling, zwart/grijs en de buizen van het frame en de achterbrug zijn nu in glimmend rood metalic gespoten, een zeer aparte kleur dus. Dit rood komt ook weer terug op de zwarte aluminium Marchesini wielen. Het vermogen wat nu wordt opgegeven ligt net iets hoger dan bij de andere TNT’s, dit komt doordat de Titanium een droge koppeling heeft, het vermogen is nu 105 kW bij 9250 tpm en het koppel is nu 122 Nm bij 6750 tpm. Dat het vermogen net iets hoger ligt komt door de weerstand die een koppeling normaal in een oliebad ondervindt. Ook bij de TNT Titanium zijn weer vele delen in Carbon uitgevoerd zoals, spoiler onder het blok, spatborden, airbox etc. eigenlijk alles wat normaal kunststof is. De uitlaat bochten en demper zijn nu van Titanium gemaakt en komen van Termigoni, zou daar die naam vandaan komen? 
Door al het gebruik van deze exclusieve materialen is het gewicht van de hele motorfiets terug gebracht met 6 kilo naar 193 kilo. De nieuwe slogan van Benelli is "Pure Italian" en daar houden ze zich aan. Zo zit er in de Titanium ook de volledig instelbare Marzocchi upside down voorvork met poten van 50mm, en een instelbare demper van Extreme Technology achter. De remmen komen van Brembo, voor zijn twee zwevende schijven van 320mm met 4 zuiger radiale remklauwen te vinden en achter een schijf van 240mm met een twee zuigerklauw. De Titanium versie heeft verstelbare voetsteunen, dus een goede zit is er altijd te vinden. Ook heeft de TNT Titanium een speciaal zadel lekker stroef het lijkt wel een beetje op suède, achter in het zadel is ook nog even netjes met grote letters TNT geborduurd. De hele motorfiets is gemaakt met top materialen om zo een van de beste Naked bike te bouwen die er te koop was in 2005.

Droge anti-Hop koppling
Radiale remmen
verstelbare voetsteunen
Ruw ancantara zadel