Benelli TnT 1130 Sport & Sport Evo
Eind 2004 kwam er de uitvoering Sport bij, deze uitvoerring is als de standaard TNT, echter nu alleen verkrijgbaar in de kleur zwart, de eersten hadden net als bij Ducati en ongespoten matzwarte tank, later zouden de tanks wel gespoten zijn.
De TNT Sport was 2000 Euro duurder dan de standaard maar wat kreeg je daar voor terug? Allereerst is het de totale kleurstelling van de motorfiets, als gezegd is alles zwart bij deze machine zoals, het sub frame, het gietstuk van het frame en de wielen. Het buizen gedeelte van het frame en de fraaie achterbrug is in fel rood gespoten, dit geeft de Sport versie een zeer agressief uiterlijk. Technisch is er ook wat veranderd, niet op het motorische vlak dit blijft gelijk aan de standaard TNT. Maar de Sport versie heeft een mooie dikke bronskleurige Marzocchi voorvork met zwarte binnenpoten van maar liefst 50mm en is volledig instelbaar. De kroonplaten van de vork zijn weer in het zwart uitgevoerd en de bovenste wordt afgemaakt met een bronskleurig superbike stuur in Ergal. De achter schokbreker is van Extreem Technology. En dan beschikt de Sport versie over de beste Brembo remmen tot nu toe, in het voorwiel zitten twee 320mm zwevende schijven met radiale 4 zuiger remklauwen.
2007 – 2010 TnT Sport Evo
Vanaf 2006 waren de Chinezen aan het roer, zij voerden direct grote wijzigingen door in de productie, nu werden er delen in China gemaakt en het driecilinder motorblok werd niet meer bij Franco Morini geassembleerd maar in eigen huis te Pesaro, tevens waren alle technische wijzigingen doorgevoerd en een veel strengere eindcontrole zodat er veel minder storingen voorkomen bij de Evo’s.
Naast de zwarte uitvoering kwam er nu ook een witte bij, ook met knal rood frame beide zijn ook duidelijk te herkennen aan de Bellypan onder het motorblok met opschrift Evo.
Was de verkoopprijs in 2005 nog 18.500 Euro voor de Sport, bij de Sport Evo was deze gedaald naar 15.000 Euro dankzij enige productie van onderdelen in China.