Achterbrug van de Benelli TnT en TreK modellen

Helaas is de stalen achterbrug van de Benelli TnT en TreK niet van binnenuit roestwerend behandeld, wat tot gevolg heeft dat er roest achter de excenters vandaan kan komen, dit is veel mensen een doorn in het oog, dit is ook geen gezicht bij zo’n fraaie motorfiets.
Hoewel waarschijnlijk niemand van ons het gaat meemaken dat de achterbrug van binnenuit zal doorroesten is het echter gemakkelijk te voorkomen. Als men de excenters van het achterwiel verwijderd dan kan men met een föhn gemakkelijk de achterbrug van binnen drogen. Als de achtervork goed droog is kan men met een roestwerend middel en een sproeislang welke men in de achterbrug steekt deze holle ruimtes behandelen met een roestwerend middel. Deze roestwerende middelen kun je zo kopen in de automaterialen zaak er zijn zelfs spuitbussen met een lang slangetje in de handel. Er zijn roestwerende middelen van diverse fabrikanten zoals, Tectyl, 3M, Owatrol, Fertan, RX5 etc.    Probleem en ergernis opgelost!!               
Tip van Maniac Motors DLD

Technische Tips voor nieuw & Clasic Benelli Rem Krachtei Koeling Tornado TRE Hoofdzekering van Benelli TnT en TreK modellen brand door Roest bij excenters achterbrug TnT en TreK Zadel afdeking TnT Cafe Racer Benzinekranen 4 en 6 cilinders Alle pagina's Pagina 5 van 7 Achterbrug van de Benelli TnT en TreK modellen